Kvalifisering til læraryrket
ISBN: 978-82-7935-291-4
Denne boka legg fram ny empirisk forsking på lærarrolla og på kvalifiseringa til læraryrket. Ho studerer ulike sider ved allmennlærarutdanninga og det som skjer i yrket i skulen. Temaet er svært aktuelt, dels fordi lærarutdanninga er under endring, og fordi læraren er særs viktig for elevane si læring. Boka er resultatet av eit fireårig prosjektsamarbeid mellom forskarar ved Universitetet i Stavanger og Høgskulane i Volda, Sogn og Fjordane og Oslo.
Kapitla i boka fortel i klartekst at kvalifiseringa er samansett og innfløkt. Ho er ikkje avhengig av eller bestemt av berre eitt eller nokre få element. I dette ligg også at det er store individuelle variasjonar i korleis dei ulike faktorane slår ut.
Med bakgrunn i innhaldet i denne boka ligg det opp i dagen at det er behov for å utvide perspektivet på lærarkvalifiseringa. Boka handlar ikkje berre om grunnutdanninga, men også om mykje av det som skjer i skulen i det heile. Å gjere spørsmåla om kvalifisering til ein del av den daglege verksemda i skulen vil vere ein naturleg konsekvens.
Peder Haug er fil. dr., professor i pedagogikk ved Høgskulen i Volda.
Kapittel 1
Peder Haug:
Kvalifisering til læraryrket
Del I – Studentane
Kapittel 2
Joakim Caspersen og Per Olaf Aamodt:
Hvordan studerer allmennlærerstudentene, og hva har det å si?
Kapittel 3
Sissel Østrem:
Lærerstudenters forestillinger om det framtidige arbeidet sitt
Del II – Lærarutdanninga
Kapittel 4
Lars Inge Terum og Kåre Heggen:
Lærarkvalifisering og lærarkompetanse
Kapittel 5
Jens-Christian Smeby:
Studiekvalitet, praksiskvalitet og yrkesrelevans
Kapittel 6
Kaare Skagen:
Teori og praksisopplæring i lærerkvalifisering
Kapittel 7
Frøydis Oma Ohnstad og Elaine Munthe:
Veideledet praksisopplæring og lærerstudenters kvalifisering
Del III – Sentrale fag i allmennlærarutdanninga
Kapittel 8
Hilde Osdal og Kjell-Arild Madssen:
Norsk 1 i allmennlærarutdanninga – mangfald og likskap
Kapittel 9
Ingrid Fossøy og Svein Ole Sataøen:
Pedagogikkfagets sjølvforståing
Kapittel 10
Odd Helge Mjellem Tonheim og Ole Einar Torkildsen:
Matematikk 1 i lærarutdanninga – kvalifiserande?
Del IV – Arbeidet i skulen
Kapittel 11
Peder Haug:
Det som skjer i klasseromma
Kapittel 12
Finn Daniel Raaen:
Styringsdialog og lærerkvalifisering
Kapittel 13.
Finn Daniel Raaen og Per Olaf Aamodt:
Samarbeidsrelasjoner i skolen og læreres kvalifisering
Del V – Dei nyutdanna lærarane
Kapittel 14
Brit Hanssen, Finn Daniel Raaen, Sissel Østrem:
Det heseblesende lærerarbeidet – om nyutdannede læreres mestring av yrket
Kapittel 15
Joakim Caspersen og Finn Daniel Raaen:
Nyutdannede læreres første tid i yrket – en sjokkartet
opplevelse?
Kapittel 16
Peder Haug:
Lærarkvalifiseringa
Utgitt i juni 2010